KENAPA AKU MESTI BERFIKIR?

3:00 PG


Siapa yang tak penat, bila OTAK terlalu banyak berfikir..
Siapa yang tak penat bila selalu jatuh sakit sebab terlalu banyak berfikir..

Ya, aku juga selalu jatuh sakit bila terlalu banyak berfikir.. sampai adakalanya aku tertanya tanya kenapa dan mengapakah aku terlalu banyak berfikir..

Dan, ya sampai sekarang aku masih mencari cari jawapan yang aku harapkan..
Sebuah jawapan kenapa AKU MESTI BERFIKIR?

Walaupun adakalanya aku selalu berfikir tentang apa yang aku takuti.. tentang apa yang aku inginkan.. dan adakalanya aku berfikir tentang apa yang tak wujud..

Gilakah aku?

Rasanya tidak, walaupun ada yang kata fikiran aku tak menentu kerana kesan ubat ubat yang aku makan.. betulkah begitu? hurmmm.. jawapan itu aku sendiri tak pasti..

Biarkan sahaja mereka menilai aku sesuka hati, apa yang mereka fikir biarkan sahaja.. yang aku tahu diri aku siapa.. dan aku bukan gila..

Dan mereka takkan pernah tahu apa yang aku rasa dan alami.. sebab bukan mereka yang sakit seperti aku.. luarannya aku sihat namun dalamannya aku berusaha melawan kesakitan aku..

Biar perit akan aku gagahkan jua..

Kerana aku adalah aku.. bukan sesiapa tapi aku tetap aku..

You Might Also Like

0 ulasan