Bersendirian Merawat Hati

2:00 PG

Assalammualaikum..

Selamat berpuasa dieba ucapkan buat semuanya.. alhamdulillah hari ini 6 ramadhan sudah kita semua berpuasa.. ade yang dah ponteng puasa ke.. hehehe..

Agak lama dieba menyepikan diri dari dunia blog ini.. mengapakah ? adakah sebab dieba sudah penat menulis.. ohh , sudah tentulah tidak.. sebenarnya dieba menyepikan diri sebab hati dieba sedih.. terlalu sedih dengan apa yang terjadi dalam hidup dieba.. macam-macam dugaan datang melanda perjalanan hidup dieba.. sampai dieba rasa penat sangat menghadapinya..

Hati ini menangis bersendirian.. rasanya seperti ingin lari jauh-jauh dari semua ini.. tapi bila fikir balik , kalau lari pun tak guna jugak kalau masalah itu tetap ada.. jadi cara terbaik adalah hadapinya.. walaupun rasanya masalah makin bertambah lagi..

Masalah nya berlainan tapi lebih kurang sama sahaja sebab ini melibatkan orang-orang yang terdekat/terapat dengan dieba.. hurmm.. susah untuk diluahkan apatah lagi untuk selesaikan.. walaupun begitu , hidup tetap perlu diteruskan..

" Hati dalam kesakitan tapi bibir masih mampu mengukir senyuman.. itulah kemanisan bagi mereka yang mampu bersabar atas dasar KEIMANAN.. "

You Might Also Like

0 ulasan