Ahad, 21 Oktober 2012

Selamat Hari Ulang Tahun ( 2 Bulan )



Assalammulaikum dan selamat malam.. dah makan ke belum? kalau belum makan g la makan ye.. jangan tak makan pula.. nanti kang gastrik pula.. sape yang susah? diri sendiri juga yang susah.. huhuhuhu.. malam ni rase macam bosan pulak.. nak tahu sebab apa? sebab tak tahu nak buat apa lagi.. nak tengok tv memang tak dapat la kalau dah semua orang dalam rumah dah chop tv.. abah dgn BOLA.. mak dengan CEREKARAMA.. adk pulak macam biasa la KARTUN je.. so kalau da semua tengok tv memang dieba tak dapat la jawab nya.. hurmmm.. sabar jela.. disebabkan bosan dieba on la lappy dan apa lagi bukak la facebook, twitter dan radio.. hurmmm.. kt FB BOLA, TWITTER BOLA, RADIO pun cerita pasal BOLA.. BOLA. BOLA dan BOLA.. hai, macam takde lain je.. tibe-tibe terasa bosan pulak.. so dieba pun ambik la keputusan untuk update blog pula.. sambil mencari-cari idea untuk tulis entry baru.. dieba usha-usha la pic si DIA.. rindunya la pada si dia.. diharap si dia baik-baik sahaja la disana.. seperti dieba disini..


Sedang usha-usha, tibetibe idea datang.. YES, malam ni nak update tentang ANNIVERSARY KAMI.. sebenarnya pada 18 oktober yang lalu adalah ANNIVERSARY kami yang ke 2 bulan.. sebenarnya waktu tu dieba nk update tapi tak jadi la pulak sebab ada masalah yang tak dapat dielakkan.. so malam ni la dieba update.. lagipun takde buat papepun.. so free la..


Memang tak sangka, sekejap sahaja waktu berlalu.. dah dua bulan rupanya.. rasa macam tak percaya pun ada.. tapi kena percaya.. sebab ini kenyataan.. dan alhamdulilah, sepanjang kami bersama kebahagiaan sentiasa bersama kami.. setiap apa yang terjadi dalam hubungan kami.. kami pasti atasinya bersama walaupun mungkin agak sukar tetapi hasilnya.. kami berjaya juga menyelesaikannya bersama-sama.. itulah gunanya CINTA.. saling memerlukan.. saling memahami diantara 1 sama lain.. saling menghormati sesama sendiri.. dan paling penting saling menyayangi diantara 1 sama lain.. itulah kami.. hehehe.. terasa macam sweet pulak.. yeke? hehehe.. perah santan tul la dieba ni kan.. :p


Dan sepanjang 2 bulan bersama ini juga kami takde langsung menghadapi masalah besar.. kalau bergaduh pun gaduh manja gitu-gitu je.. takde la berperang.. tapi rasanya macam tak gaduh.. sebab takde pun macam berperang.. sebab semuanya nampak ok je.. lagipun si dia bukan jenis yang suke gaduh-gaduh ni.. dia jenis yang COOL.. dan dieba suke sangat-sangat.. tapi kadang-kadang ada gak ahh tekanan nya.. tekanan ngada-ngada dieba.. saja-saja nak merajuk padahal sebenarnya tak merajuk pun.. saje nak merajuk-merajuk manja.. hehehe.. tapi semua tu masih leh handle.. dan dieba bersyukur sebab dengan kesabaran dan keimanan diantara kami ini la yang buat kami semakin sayang 1 sama lain.. walaupun sebenarnya agak susah bila bercinta JARAK JAUH ni macam-macam dugaan yang melanda tapi bak kata lagu ni " Bila hati sudah sayang, semua menjadi indah " oh indahnya.. hehehe.. dah-dah stop nyanyi kang hujan lak.. da la suara tak sedap.. hehehe.. macam-macam la dieba ni kan.. biasa la hati tengah berbunga-bunga.. tu yang jadi macam ni.. dieba harap kebahagiaan ini kekal buat kami berdua untuk selamanya.. dan in shaa Allah andai ada jodoh bersatu juga kami nanti.. biarpun kami tak tahu lagi masanya bila.. tapi insyallah kami akan jaga cinta ini dengan sebaik-baiknya.. dan semoga perhubungan kami ini akan sentiasa mendapat restu ALLAH dan juga kedua-dua keluarga kami.. dan kami rasa saat ini pun keluarga kami berdua merestuinya.. alhamdulilah..


Dan dieba terlalu bersyukur sangat2.. sebab tanpa ALLAH tak mungkin takdir mempertemukan dieba dengan si dia lagi.. saat pertama kalinya HATI dieba terpaut pada dia pada PANDANGAN PERTAMA di Institut Jantung Negara.. 8 bulan yang lalu. kenangan itu tak mungkin akan dieba lupakan.. walaupun saat itu hanya la dieba seorang sahaja yang tahu.. tapi tak sangka rupanya ada HIKMAH disebalik kesakitkan dieba.. begitu banyak tempat dalam dunia ni disitu jua segalanya bermula.. permulaan sebuah cinta.. cinta yang bahagia.. alhamdulillah..


Ok la dieba terpaksa stop cerita ni disini sebab dieba terpaksa keluar bilik ni.. sebab ada tetamu datang rumah.. semoga kita jumpe lagi di entry yang seterusnya ok.. jangan lupa selalu-selalu la datang jenguk blog dieba ni ye.. walaupun dieba ni jarang update tapi dieba ade je kat blog ni.. jangan lupa follow dieba eh.. dan jangan lupa doakan semoga hubungan kami berdua ni akan berkekalan sehinggan kejinjang pelamin dan seterusnya sehingga keakhir hayat.. amin.. bye2.. assalammulaikum..
Read more>>>

Isnin, 8 Oktober 2012

My BestFriend E-Day (Niza)


Kawan2 masing-masing dah pakat bincang ngan partner masing2.. membuat prancangan pasal tunang dan kahwin.. dieba pula hanya sekadar mampu mendengar dan tersenyum.. umur dah semakin meningkat, masing2 takut takde JODOH.. dieba chill je, tak nak risau sangat pasal jodoh.. Allah dah tetapkan dieba dengan siapa, dia dengan siapa kan.. ada jodoh adalah KAMI..

Chill la sgt kan.. caye tak?? hehehe tipu la kan kalau 
dieba katakan dieba tak chill langsung tapi dieba saje je buat2 chill.. huhuhu.. saje nak mengedik.. hahaha.. sudah cukup sudah jangan nak mengarut lebih-lebih pulak.. sebenarnya hari ni dieba nak story pasal pertunangan my BFF NIZA serta pasangan nya..

7 oktober 2012,

Akhirnya selamat juga sahabat 
dieba bergelar tunangan orang.. selamat bertunang sahabatku.. maafkan diriku sebab tidak dapat menghadirkan diri dihari pertunangmu.. huhuhu.. aku demam teruk la sahabatku. langsung tak lew bangun.. asyik nak tido jeeeeee.. biase laaaaa. malam baru bangun.. coe eh, aku sebenarnya memang nk sangat g majlis ko tu tapi aku serius tak larat.. sebenarnye aku sedih sebab tak dapat hadirkan diri.. waktu ni la nk demam berbagai.. padahal baru je baik demam semalam nya.. hurmm.. mood kecewa.. hampeh.. tapi takpe la.. da nk demam kan.. hurm.. tabahkan hati jela.. takpe nanti majlis kawin ko aku datang la.. datang dengan si dia la.. takkan datang sorang2.. huhuhu..

Akhir kata dariku buat mu sahabatku.

Dua hati menyulam cinta, Janji berpadu kata dikota, Seriring Doa yang didamba, Menjadi kekuatan Hati dan Jiwa.. Semalam masih terasa, Hangatnya cinta yang bersisa, Rindu di hati terlerai jua, Dengan ikatan Sejuta Makna.. Selamat Bertunang SAHABATKU ! Doa dariku agar dirimu bahagia, Moga Kekal Abadi Selamanya, Setia mesra bersama sentiasa, Langkah hari ini PASTI berjaya, Andai esok KAU TERUS BERUSAHA 

p/s : in shaa ALLAH wahai sahabatku, selepas ini aku PASTI mengikut jejak langkah mu.. doakan yang terbaik buat diriku dan juga dirinya..
Read more>>>

Rabu, 3 Oktober 2012

Baru Baik Demam


Malam ni keadaan kesihatan dieba semakin pulih... demam dieba semakin kebah , selsema dieba semakin menyembuh dan batuk dieba pula semakin baik... alhamdulilah...

Ini semua disebabkan oleh si dia yang terlalu memberikan perhatian terhadap kesihatan diri dieba... dieba disuruh berehat sahaja , tido dan tidak buat keje kalau tak larat... kalau dulu sebelum dieba mengenali nya 
dieba ni jenis yang tidak reti berehat biar teruk nya sakit dieba tu... tetapi kini setelah ade dia , perlahan-lahan dieba buang sikap yang tidak langsung mengambil  berat terhadap kesihatan diri sendiri... bukannye dieba takut bila die mara kepada dieba , tetapi bila dieba fikirkan balik...

Betul cakap die... takkan la selamanya 
dieba nk begini , tidak peduli langsung dgn keadaan kesihatan dieba .. jujurlah dieba ni bukan lah sihat sgt macam orang lain... biarpun jantung dieba telah pulih , tapi dieba tetap sakit juga... tiriod dieba masih bersama lagi dengan dieba... 5 tahun sudah , rase nye... tiriod dieba masih tidak sembuh-sembuh lagi... terkadang ok , terkadang tidak...

Mengikut nasihat dokter 
dieba harus mengawal sakit ini sendiri , dan tidak terlalu bergantung pada ubat semata-mata , walaupun dieba harus makan ubat seumur hidup... dieba harus juga mengawal tekanan perasaan dieba , dieba tidak harus merasa tertekan , kerna bila dieba tertekan hormon dieba akan jadi semakin teruk , sehingga nanti bila nadi dieba berdenyut dgn laju , dieba bole pengsan secara tibe2...

Dokter juge selalu menasihati 
dieba supaya tidak terlalu memikirkan apa-apa masalah agar tiriod dieba ini akan stabil sahaja... alhamdulilah , kini dieba rase keadaan dieba stabil sebab dieba tidak terlalu banyak lagi berfikir... dan itu jela yang dieba nk sgt dgr bila dieba pergi jumpe dokter 8 oktober nanti , dokter cakap keadaan dieba stabil sahaja...

Sebenar nye setiap kali 
dieba de temu janji dgn dokter pakar , dieba selalu takut... takut untuk dengar ape yang dokter tu nak cakap... selalu dokter akan cakap 2 bende je... baik atau buruk... bila baik , dokter akan cakap...
bagus... hasil ujian darah kamu semakin baik , hormon kamu stabil... teruskan kawal perasaan kamu... ubat kamu ini akan sy kurangkan... ok kamu bole tggu diluar , nanti nurse akan bagi kamu senarai ubat...
yang buruk pula... yang paling dieba tidak suke nak dengar...
Keputusan ujian kamu ni tak stabil la , semakin teruk... kamu makan ubat tak ni ? kenapa sy tgk keputusan ujian ni teruk , kamu ade banyak berfikir ke ? kamu ade banyak tekanan ke ? kamu cepat melenting ke ? macam ni la , sy rase sy kena tahan kamu dekat wad untuk beberapa hari... 
Bila dengar je , dieba ape lagi... terus menangis waktu itu juga , sambil nangis sambil buat muke sedih depan dokter... tak nak... duduk wad... tak best... bukan lew jalan pun... kena baring je , sebab penuh 1 badan dipasang dgn wayar... sedihnye... kalau kini dieba terpakse dengar dokter tu cakap camtu lagi , dieba lebih rela tak g hospital... huhuhu...

tp itu semua dulu , kini tidak lagi... dan dieba tahu kenapa dahulu tiriod dieba semakin teruk... sebab dieba terlalu banyak memikirkan masalah yang bertimbun-timbun datang menghantui hidup dieba...

Tapi sejak munculnya LELAKI  itu... hidup 
dieba selalu sahaja ditimpa malapetaka... hidup dieba selalu derite sejak ade nya... airmata selalu sahaja menemani dieba .. kesihatan dieba semakin buruk , dieba sering sahaja dimarahi oleh mak , abah serta dokter yang merawat dieba...

Waktu itu memang 
dieba memang tidak pernah langsung mengenali ape itu BAHAGIA , ape itu KETAWA , ape itu KEBAHAGIAAN yang aku kenali hanya la TANGISAN , PENDERITAAN , dan KESENGSARAAN... tapi dieba bersyukur sangat-sangat , sebab ALLAH maha menyayangi...

Akhirnye 
dieba terlepas jua daripada derita yang selama ini menghantui hidup dieba... sejak itu perlahan-lahan dieba bangkit mencari diri  dieba sendiri , dieba mencari kebahagiaan...

Walaupun bersendirian 
dieba tetap bahagia bersama2 keluarga serta , rakan-rakan2... mereka selalu menemani dieba ..selalu memberikan dieba harapan untuk bangun semula... dan alhamdulilah... 3 minggu selepas peristiwa hitam itu berlalu akhirnya dieba temui kebahagiaan yang dicari...

ALLAH hadirkan seseorang yang bakal mengubah hidup 
dieba... seseorang yang tidak dieba jangkakan sama sekali akan dieba kenali , mahupun miliki... dan sejak munculnya die... hidup dieba berubah... hidup dieba selalu ditemani dirinya , hidup dieba selalu ditemani senyuman nya , hidup dieba selalu ditemani gelak ketawa nya... setiap hari die pasti buat dieba bahagia...

Kini 
dieba katakan bahawa dieba teramat bahagia sebab dikurniakan dirinya... dan sejak munculnya die , kesihatan dieba semakin pulih , semuanya semakin ok... hidup dieba tidak lagi dihiasi dgn kesedihan... sebab semuanya telah berubah menjadi KEBAHAGIAAN... kebahagiaan yang selama ini dieba impikan...

Bersama dengan seseorang yang benar-benar ikhlas menyayangi diri 
dieba ini... ENCIK SHARIFFUN terima kasih sebab menyayangi diri ini... ketahuilah diri ini benar-benar menyayangi dirimu , sejak pandangan pertama itu... semoga cinta kite akan berkekalan sehingga keakhir hayat... amin... 
Abg , 
akak janji akak akan jaga kesihatan akak baik2 , akak akan selalu makan ubat ikut waktu yang tepat , akak akan jaga diri ni baik2... dan akan selalu berehat bila demam , pening kepala , selsema dll... terima kasih sebab jaga akak walaupun dari jauh... dan akak tahu abg memang risau bila tahu akak sakit... tapi abg jangan risau eh , akak akan selalu dengar nasihat abg pasal kesihatan... akak tahu abg memang tak mara , tapi akak tahu abg cume risau kan akak je... tapi selepas ni semua nya akan ok sahaja... insya-allah... 

Read more>>>

Selasa, 2 Oktober 2012

My Best Friend's Wedding (Nur)


Assalammulaikum dan salam sejahtera diucapkan buat semua peminat setia blog Jika Itu Yang Tertulis Buatku... rasenya sudah lame blog ni dieba tinggalkan keseorangan... biase la...akhir-akhir ni bz sgt2... hehehe... sebenarnye takde ape sgt pun yang bz... tapi ade hal nya... rahsia... huhuhu... sebenarnya hari ni dieba nk sharekan cerita mengenai majlis perkhawinan sahabat baik dieba dari kecik sehinggalah kini , insyallah sampai akhir hayat dieba...

Nur fazriah name nye , sahabat sejati dieba... teman yang pertama kali sudi berkawan dgn dieba sejak dieba berpindah duduk dikampung bersama dgn atuk dan nenek... teman yang banyak membantu dieba menyesuaikan diri berada dikampung... beliau seorang yang peramah... baik hati... senang berkawan dgn beliau... kami berdua dulu boleh diibaratkan seperti adk beradik , kemana-mana pergi pasti bersama... susah senang bersama... persahabatan kami tetap berterusan sampailah dieba berpindah balik duduk dgn mak dgn abah... sejak tu kami terputus hubungan... waktu itu umur kami baru je 10 tahun... memang sedih sewaktu berpisah... tapi kalau ade jodoh untuk bertemu kembali , biar berpisah berapa lame pun... pasti akan bertemu jua... akhirnye kami bertemu semula sewaktu umur kami 19 tahun... waktu itu kami sekeluarga berpindah di INDAH PERDANA , sejak dari itu persahabatan kami bersambung kembali... bermacam -macam yang kami lakukan bersama... kemana die , di situ juga diriku... tibe2 teringat kenangan mase kecik2 dahulu... indahnye... tak sangka begitu cepat mase berlalu... terasa macam tidak percaya beliau kini bergelar seorang ISTERI...

Hari sabtu, 29 september 2012 


sekitar pukul 3 petang , kesemua kaum keluarga kedua-dua belah pihak pengantin berpusu - pusu untuk sama-sama memeriahkan majlis pernikahan yang berlangsung dimasjid kampung endah... serta tak lupa juga sahabat-sahabat kedua-dua mempelai... termasuk juga diriku... huhuhu...













Selesai majlis akad nikah dan sesi bergambar , waktu untuk pulang kerumah pengantin...
                     

hantaran untuk pihak lelaki...
 
p/s:yg paling sedap rasenya yang coklat tu... =)




hantaran untuk pihak perempuan...
p/s:lebih banyak bunga daripada isi... huhuhu... =)

Sesi bergambar kenangan bersama-sama pengantin... hari ni jela masenye... esok mesti tak dapat peluang....
















Sebelah malam nye pula , adalah sesi memotong kek...

















Selesai untuk hari sabtu... 


Hari ahad, 30 september 2012 




Dieba bangun dengan diiringi senyuman kegembiraan... why eh ?? macam ade yang istimewa sahaja... :) mestilah gembira sebab tengah hari nanti dieba nk g tengok member dieba bersanding , dan paling gembira sekali sebab dieba akan ditemani oleh insan tercinta yaitu ENCIK SHARIFFUDIN... bestnye... terasa teruja sangat2 , sebab ni first time dieba pergi ke majlis kawan-kawan secara berpasangan... sebab dari dahulu dieba selalu ditemani oleh rakan-rakan ataupun sepupu-sepupu dieba sahaja... tapi kali ni memang istimewa sangat2... sebab ditemani oleh si dia... sebenarnye terasa macam mimpi sebab tak sangka si dia sanggup menemani dieba... lagipun dari tempat die ke tempat dieba ni memang bukan dekat sangat... tapi die kate ala setakat 1 jam setengah je... aah la memang tak jauh kan abg syg... dekat je... hehehe...

Kul 11:45 , dieba selesai bersiap-siap... actully lame jugak la bersiap sebenarnye , dekat 1 jam jugak la... lame x ?? , walaupun rase nye dieba takde la bermake up , make up ni... tapi tetap lame... sebab yang lame nye pakai tudung , selagi tudung tu tak betul selagi tu la dieba takkan berpuas hati... huhuhu... bila tengok jam da nk dekat kul 12 apa lagi , memang kelam kabut la... akhir nye comel... hehehe... tema hari ni adalah biru  , same kaler dgn yang tersayang... huhuhu... sambil menunggu si die sampai , dieba sempat lagi online FB... huhuhu... saje usha-usha fb... mane tahu ade apa-apa yang menarik... hurm... tapi xde papepun...

Tepat kul 12:20 minit tengah hari , si dia call... memberitahu telah selamat sampai dihadapan rumah... aik die ni , bila mase lak die sampai ? tak dengar pun... tup-tup da sampai depan umh... nasib baik dieba da siap... kalau tak tunggu la dieba siap... lame tau... macam mengalahkan artis... huhuhu... dieba keluar daripada rumah je terus nampak si die tercegat dekat luar rumah... tak panas ke abg syg... da la cuaca bukan main panas lagi... dieba pun duk dalam rumah pun terasa bahangnye... tanpa membuang masa lagi kami pun memulakan perjalanan menuju ke rumah kawan dieba... tak sampai beberapa minit kami pun tibe dirumah pengantin perempuan... waktu itu dieba lihat niza serta bakal tunangnye menunggu ketibaan kami berdua... nak gerak same-same la katakan... barulah meriah...

Selesai bersalaman dengan kedua-dua ibu bapa pengantin perempuan dieba serta niza pun menuju kedalam rumah untuk bertemu dgn pengantin sambil memberikan hadiah perkhawinan buat beliau... waktu tu pengantin baru nak keluar rumah sebab pengantin lelaki da sampai... da nk bersanding la pulak... tak sempat nak borak walaupun sekejap... takpela , semalam pun da dapat cakap... kami berdua pun keluar daripada rumah , mencari kekasih-kekasih hati kami itu... kecian dorang kena tinggal... ala takpe , dorang kan da besar... pandai-pandailah dorang... huhuhu... melilau tengok kiri dan kanan cari mereka... tup-tup nampak mereka berdua tengah berjalan menuju ke meja makan... fuh.. nasib baik ade... ingat hilang tadi... dieba mengekori langkah mereka berdua... dieba kata kan pada si sidia...

abg ok tak duduk kt sini... akak takut abg tak biase je...
tibe-tibe pakwe niza cakap , ko janganlah risau... aku jaga die...
fuh , lega... nasib baik pakwe niza lew teman kan abg syg... risau nk tinggalkan die sorg2...
dieba pun melangkah pergi untuk mendapatkan niza... tibe-tibe ternampak lak wajah2 insan yang tersayang... wajah hidayah , wak ma serta wak nor... my family... dieba pun pergilah menyapa mereka... bersalaman semua... hidayah pula tibe2 bersuare...
Amboi-amboi mentang-mentang da de pakwe... datang dgn pakwe eh... untunglah...
Untunglah... hehehe... dayah ni... saje je cakap cmtu depan wak ma dgn wak nor ye...
Setelah abis berbual dieba pun mencari niza... ramainye dekat depan ni , nasib baik niza ade dekat luar je... tak perlulah dieab masuk kedalam rumah... niza ajak makan... tp sebenarnye dieba memang takde selera nak makan... sebab entah lah tekak ni , rase macam sakit je... tapi dieba buat-buat tak sakit... cool je depan si dia... tak nak tunjukkan kat die yang dieba sakit nanti kang si si dia risau pulak... dieba tak sanggup tengok die risau... selesai makan , dieba dgn niza ingat nk tgk pengantin bersanding... ajak la mereka berdua tapi biase la lelaki kan... mane la nak... dorang suwo kami berdua je pergi... mereka nak duduk kt situ je... dieba dgn niza ape lagi bangun dan pergilah... sebenarnye kaki dieba rase berat je nk g... nak tinggalkan si dia... tapi jalankan juga kaki ni... rase macam tengah menyeret je kaki ni... sesampainya didepan... pengantin tengah bersanding sambil dipersembahkan dengan tarian zapin... ramainye yang melihat , sampai susah untuk kami lalu didepan untuk masuk kedalam rumah... agak lame jugak la berdiri... naik lenguh kaki kami ni... tarian ni pun lambat sgt nk abis nye... aduhai... sabar jela...

Abis tarian , kami mencari-cari jalan untuk lalu... eeeee... masih penuh lagi... tunggu lagi... tunggu punye tunggu sampailah waktu untuk pengantin baling gula-gula... ni peluang baik ni... semua budak-budak da berkumpul didepan pengantin... kami pun ape lagi memulakan langkah untuk lalu la... da tak sanggup da nk berdiri lagi... penat dan lenguh kaki ni... akhirnye dapat juga duduk... dalam dieba duduk-duduk tu ade la dieba terjenguk-jenguk melihat si dia melalui tingkap... bagaikan si die tahu-tahu je yang dieba nk tengok , si die pun tengok same... masing-masing tersenyum... manis nye senyuman... bertambah terpikat... hehehe...

Pukul 1 setengah petang dieba serta niza pun mengambil keputusan untuk pulang... kami lihat pengantin masih lagi bz makan beradap bersama-sama keluarga masing2... kami bersalaman dgn NUR... selepas bersalaman dgn NUR dieba sempat berpesan kepada FIZI , supaya jaga kawan dieba tu baik-baik... kalau die tak jaga baik-baik siap la die... tahu la nasib die...
Nur& Fizi , aku doakan agar rumah tangga korang berdua akan berkekalan sampai ke anak cucu serta keahkir hayat... kalau ade masalah selesaikan bersama-sama... jangan bergaduh tau... ingat korang berdua tu da jadi suami isteri , bukannya kapel cam dulu lagi... dan bukan budak-budak lagi eh... aku ingat lagi camne susah nya korang nk bersatu , macam-macam yang terjadi... tapi berkat kesabaran korang berdua akhirnya bersatu juga korang berdua sebagai suami dan isteri... jadi korang jagalah rumah tangga korang ni sebaik mungkin...



Read more>>>

Copyright © Dari Kacamata Seorang Wanita Official Blog Designed by azhafizah.com