Selamat Hari Ulang Tahun ( 2 Bulan )

11:30 PG



Assalammulaikum dan selamat malam.. dah makan ke belum? kalau belum makan g la makan ye.. jangan tak makan pula.. nanti kang gastrik pula.. sape yang susah? diri sendiri juga yang susah.. huhuhuhu.. malam ni rase macam bosan pulak.. nak tahu sebab apa? sebab tak tahu nak buat apa lagi.. nak tengok tv memang tak dapat la kalau dah semua orang dalam rumah dah chop tv.. abah dgn BOLA.. mak dengan CEREKARAMA.. adk pulak macam biasa la KARTUN je.. so kalau da semua tengok tv memang dieba tak dapat la jawab nya.. hurmmm.. sabar jela.. disebabkan bosan dieba on la lappy dan apa lagi bukak la facebook, twitter dan radio.. hurmmm.. kt FB BOLA, TWITTER BOLA, RADIO pun cerita pasal BOLA.. BOLA. BOLA dan BOLA.. hai, macam takde lain je.. tibe-tibe terasa bosan pulak.. so dieba pun ambik la keputusan untuk update blog pula.. sambil mencari-cari idea untuk tulis entry baru.. dieba usha-usha la pic si DIA.. rindunya la pada si dia.. diharap si dia baik-baik sahaja la disana.. seperti dieba disini..


Sedang usha-usha, tibetibe idea datang.. YES, malam ni nak update tentang ANNIVERSARY KAMI.. sebenarnya pada 18 oktober yang lalu adalah ANNIVERSARY kami yang ke 2 bulan.. sebenarnya waktu tu dieba nk update tapi tak jadi la pulak sebab ada masalah yang tak dapat dielakkan.. so malam ni la dieba update.. lagipun takde buat papepun.. so free la..


Memang tak sangka, sekejap sahaja waktu berlalu.. dah dua bulan rupanya.. rasa macam tak percaya pun ada.. tapi kena percaya.. sebab ini kenyataan.. dan alhamdulilah, sepanjang kami bersama kebahagiaan sentiasa bersama kami.. setiap apa yang terjadi dalam hubungan kami.. kami pasti atasinya bersama walaupun mungkin agak sukar tetapi hasilnya.. kami berjaya juga menyelesaikannya bersama-sama.. itulah gunanya CINTA.. saling memerlukan.. saling memahami diantara 1 sama lain.. saling menghormati sesama sendiri.. dan paling penting saling menyayangi diantara 1 sama lain.. itulah kami.. hehehe.. terasa macam sweet pulak.. yeke? hehehe.. perah santan tul la dieba ni kan.. :p


Dan sepanjang 2 bulan bersama ini juga kami takde langsung menghadapi masalah besar.. kalau bergaduh pun gaduh manja gitu-gitu je.. takde la berperang.. tapi rasanya macam tak gaduh.. sebab takde pun macam berperang.. sebab semuanya nampak ok je.. lagipun si dia bukan jenis yang suke gaduh-gaduh ni.. dia jenis yang COOL.. dan dieba suke sangat-sangat.. tapi kadang-kadang ada gak ahh tekanan nya.. tekanan ngada-ngada dieba.. saja-saja nak merajuk padahal sebenarnya tak merajuk pun.. saje nak merajuk-merajuk manja.. hehehe.. tapi semua tu masih leh handle.. dan dieba bersyukur sebab dengan kesabaran dan keimanan diantara kami ini la yang buat kami semakin sayang 1 sama lain.. walaupun sebenarnya agak susah bila bercinta JARAK JAUH ni macam-macam dugaan yang melanda tapi bak kata lagu ni " Bila hati sudah sayang, semua menjadi indah " oh indahnya.. hehehe.. dah-dah stop nyanyi kang hujan lak.. da la suara tak sedap.. hehehe.. macam-macam la dieba ni kan.. biasa la hati tengah berbunga-bunga.. tu yang jadi macam ni.. dieba harap kebahagiaan ini kekal buat kami berdua untuk selamanya.. dan in shaa Allah andai ada jodoh bersatu juga kami nanti.. biarpun kami tak tahu lagi masanya bila.. tapi insyallah kami akan jaga cinta ini dengan sebaik-baiknya.. dan semoga perhubungan kami ini akan sentiasa mendapat restu ALLAH dan juga kedua-dua keluarga kami.. dan kami rasa saat ini pun keluarga kami berdua merestuinya.. alhamdulilah..


Dan dieba terlalu bersyukur sangat2.. sebab tanpa ALLAH tak mungkin takdir mempertemukan dieba dengan si dia lagi.. saat pertama kalinya HATI dieba terpaut pada dia pada PANDANGAN PERTAMA di Institut Jantung Negara.. 8 bulan yang lalu. kenangan itu tak mungkin akan dieba lupakan.. walaupun saat itu hanya la dieba seorang sahaja yang tahu.. tapi tak sangka rupanya ada HIKMAH disebalik kesakitkan dieba.. begitu banyak tempat dalam dunia ni disitu jua segalanya bermula.. permulaan sebuah cinta.. cinta yang bahagia.. alhamdulillah..


Ok la dieba terpaksa stop cerita ni disini sebab dieba terpaksa keluar bilik ni.. sebab ada tetamu datang rumah.. semoga kita jumpe lagi di entry yang seterusnya ok.. jangan lupa selalu-selalu la datang jenguk blog dieba ni ye.. walaupun dieba ni jarang update tapi dieba ade je kat blog ni.. jangan lupa follow dieba eh.. dan jangan lupa doakan semoga hubungan kami berdua ni akan berkekalan sehinggan kejinjang pelamin dan seterusnya sehingga keakhir hayat.. amin.. bye2.. assalammulaikum..

You Might Also Like

0 ulasan