Tak Rasa, So Jangan Nak Mengata

Assalammualaikum.. Salam pagi jumat semua.. alhamudullillah masih diberikan kesempatan lagi untuk menulis.. walaupun lama tidak menulis.....

Foto Keluarga Bahagia Selamanya.

Assalammualaikum..
Salam pagi jumat semua.. alhamudullillah masih diberikan kesempatan lagi untuk menulis.. walaupun lama tidak menulis.. salah 1 sebab adalah disebabkan telah bekerja.. 

Bekerja dirumah, berniaga tauhu sumbat.. alhamdulillah dengan rezeki yang Allah berikan.. bolehlah buat menampung perbelanjaan rumah, anak yang semakin membesar.. nak beli itu ini semua untuk anak.. yela, satu2 nya anak yang ada buat masaini.. jadinya rasa nak beli macam2 untuk anak kesayangan..

Walau adakalanya, rasa sakit sentiasa membelengu diri namun aku gagahkan diri jua untuk bangun dan bekerja.. walaupun tidak susah mana untuk buat tauhu sumbat, namun demi anak apa pun aku sanggup bangun jika ada tempahan tauhu sumbat daging..

Esok sabtu bermulalah rutin harian seperti biasa menyiapkan tempahan tauhu sumbat daging.. alhamdulillah, selepas 2 minggu raya rezeki masuk.. isnin ni dah mula berniaga balik macam biasa setelah bercuti raya.. rasa macam baru sekejap je bercuti, tup tup dah kena berkerja.. takpe, demi anak.. lagipun dah janji nak belikan dia laptop mainan.. yela cian dia duk tekan2 laptop ibu dia ni.. last2 ibu dia tutup laptop dia marah.. yela dia tekan, kadang tu sampai tanggal punat keyboard ni.. mulalah ibu dia ni marah2 suruh ayah dia ambik dia, dan ayahnya pulak sambil lewa.. asyik kata nak buat macam mana, nak buat macam mana.. tu pun 1 hal, pantang aku dengar perkataan tu.. jadi stress, yela takde ayat lain agaknya si ayah fateh tu.. haihhh..

Lupakan soal itu, sebab bukan itu yang nak diceritakannya..

Bila tengok ayat dekat gambar tu, hati ini membuak2 nak menulis, nak meluahkan rasa.. yela sebab selama ini sejak dulu aku selalu menulis tentang apa aku rasa.. cuma sejak dah kahwin ini, dah pindah rumah, dah ada abg fateh dan dah bekerja ini masa nak menulis tu dah tak ada..

Lepastu bila dah pindah rumah baru ini, line dekat sana pun 1 problem juga.. jadinya nak menulis pun takde mood, yela asyik loading je.. siapa yang tahan.. lebih2 lagi aku ni tak boleh nak kawal marah bila tengah stress nanti mula lah rasa bahang marah tu datang sampai semua bende pun jadi isu..

Kepada sesiapa yang duk berkata tu, pleaselah.. uolls tak tahu apa aku rasa, tak tahu apa aku lalui dalam kehidupan seharian ini. macam mana aku bertahan lawan rasa sakit ini, macam mana aku hadapi.. jadi tolonglah jangan sesuka hati nak mengata.. sebab uollss tak sakit macam ni..

Nampak sihat pada pandangan mata umum namun realitinya hanya aku dan pesakit2 tiriod mengerti apa yang kami rasa..

Ada masa nanti akan aku ceritakan satu persatu macam mana rasa sakit yang aku lalui ini..

You Might Also Like

0 ulasan

Flickr Images