Kerana Dirimu Begitu Berharga

6:20 PG



Allah ciptakan wanita sangat istimewa.. Dijadikan bahu wanita itu cukup kuat agar mampu menahan seluruh beban dunia serta isinya.. Namun ia juga cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang nyenyak..

Allah jadikan tangan wanita yang lembut untuk menggoncang dunia.. Namun tangan itu juga yang mampu mengayun buaian , membelai anaknya agar terus lena..


Kepada wanita juga Allah berikan kekuatan untuk melahirkan dan mengeluarkan bayi daripada rahimnya walaupun kerap kali dia menerima cercaan daripada si anak.. Keperkasaan itu juga membuatkan wanita tetap bertahan , pantang menyerah di saat lelaki sudah kalah.. Kemudian , Allah berikan kesabaran kepada wanita untuk merawat keluarganya walau letih , sakit dan lelah tanpa berkeluh kesah..


Ingatlah , dalam hati setiap wanita itu Allah telah tetapkan perasaan kasih sayang dan peka untuk mencintai semua anaknya tanpa mengira keadaan atau paras rupa.. Walau acap kali anak-anaknya melukai hatinya .


Diberikan kepada wanita juga kebijaksanaan , ketabahan , kelembutan untuk menangkis segala keburukan suami.. Meski sering kali ia akan menguji kesetiaannya kepada suami agar tetap berdiri sejajar , saling melengkapi dan mencintai..


Dan , air mata adalah permata paling berharga yang Allah kurniakan kepada setiap wanita..  Agar dia dapat mencurahkan seluruh perasaannya.. Jika kamu fikir air mata adalah kelemahan wanita , ternyata kamu silap.. Air mata adalah kekuatan wanita.. Di situlah perasaannya berderai .Duka , gembira , sengsara , bahagia malah cintanya terungkap melalui air mata.. Air mata wanita adalah air mata kehidupan :’)


Keindahan seorang wanita harus dilihat dalam matanya kerana itu pintu hatinya , tempat di mana cinta berada..

You Might Also Like

0 ulasan