Kini Ku Temui Bahagia Itu

10:29 PG


Dalam dunia ini bukan mudah nak temui seseorang yang ikhlas menerima diri kita seadanya.. banyak yang harus kita lalui untuk menemuinya..

Aku juga salah seorang daripadanya..

Menangis tatkala tahu bahawa diri ini hanya sekadar jadi simpati pada orang..

Orang simpati pada diri aku sebab aku sakit..

Bagi orang sakit macam aku, aku tak nak orang anggap aku hanya meraih simpati.. sedangkan aku pun ingin seperti manusia biasa..

Hidup tanpa dibayangi perasaan sakit..

Setiap hari aku berdoa, moga suatu saat nanti aku akan temui seseorang yang benar-benar menerima diri aku seadaanya.. menerima diri aku yang sakit..

Sakit, entahkan bila akan sembuh..

Bertahun, lamanya aku menunggu..

Akhirnya aku temui seseorang..

Ya, masih aku ingat kenangan itu..

Saat pertama kali aku melihatnya..

Bagaikan ada sesuatu tarikkan padanya.,

Sampaikan aku lupa bahawa aku sedang sakit..

Melihatnya bagaikan kesakitan ini berlalu..

Beberapa tahun kemudian impianku jadi kenyataan..

Alhamdulillah,  kini 2 bulan, 3 minggu & 1 hari kami menjadi suami isteri dan sedang menanti kelahiran cahaya mata sulung kami..

Benar kata orang, selagi kita masih terus berharap untuk bahagia.. kita pasti akan temuinya.. mungkin bukan saat itu , tapi suatu saat nanti pasti bahagia akan datang menyinari hidup kita..  


You Might Also Like

0 ulasan