RESEPI PUDING TRIFLE RAMBUTAN

Musim buah kan sekarang ni.. macam-macam buah sekarang ni.. antaranya buah rambutan.. sedapnya rambutan.. kalau kopek pastu masukkan da...



Musim buah kan sekarang ni.. macam-macam buah sekarang ni.. antaranya buah rambutan.. sedapnya rambutan.. kalau kopek pastu masukkan dalam peti ais lepastu bila dah sejuk boleh la makan.. ohhh sedapnya.. kan.. kan..

Tadi deeba online fb nampak la 1 resepi ni pasal PUDING TRIFLE RAMBUTAN.. tu yang rasa tekak alaaaaa cairnya.. jadi teringan nak makan.. terus deeba simpan resepi ini.. nanti habis kuarantin boleh la cuba buat.. pada uolls yang rasa teringin jugak nak makan boleh la cuba resepi dibawah ini ye..

Bahagian 1

1) Masak Jeli Kristal jenama Nona dgn 2 cawan air kemudian tuang sedikit dalam loyang & sejukkan
2) Letakkan isi rambutan
3) Curah baki Jeli kedalam loyang

Bahagian 2

1) Diatas api kecil masakkan 3/4 susu segar + 1cwn@lebih air rambutan + 4scoop tpung susu ank + 2sb tpung jagung & kacau sehingga pekat tp xdek la pkat sgt..sbb nnt sejuk dye akan pekat sendiri
 
2) Ratakan atas puding td

Bahagian 3

1) Potong kek gulung & susun
 
2) Sejukkan dlm peti ais3)Terbalikkan & sedia dihidang


kredit : princess sumaiyah

You Might Also Like

1 ulasan

  1. Wahh..tak pernah jumpa lagi ni. Nampak cantik rambutan dalam jeli.. boleh try jugak ni..sekarang rambutan tengah banyak. terima kasih kongsi!

    BalasPadam

Flickr Images