Resepi Tauhu Berlauk

3:40 PTG

Assalammualaikum dan selamat petang semua sahabat alam maya.. korang semua mesti suka minum petang kan.. so petang ini deeba nak sharekan 1 resepi yang simple yang boleh korang semua sediakan untuk menu petang ini.. 

Pernah dengar tak menu Tauhu Berlauk? menu ini deeba dapat difacebook.. 


Bahan Bahan

4 ketul tauhu
2 tiub tauhu jepun
udang @ isi ayam
Cili merah
Daun bawang
Daun sup
4 biji telur
Garam
Serbuk lada putih
Serbuk perasa


Cara Cara

1. Blender tauhu, tauhu  jepun, telur 2 biji dan udang @ isi ayam
2. Lepas tu masukkan hirisan daun bawang & cili merah
3. Masukkan garam, serbuk lada putih & maggi secukup rasa
4. Gaul rata dab lepas tu masukkan bahan bancuhan tadi dalam bekas plastic dan kukus
5. Lepas tu potong saiz yang dikehendaki
6. Pukul 2 biji telur, celup dan goreng sehingga masak

Selamat mencuba :)


You Might Also Like

7 ulasan

  1. boleh simpan resepi ni . nampak senang..
    buat berbuka nanti mesti sedapkan. boleh simpan menu ni utk ramadhan nanti, hee

    BalasPadam
  2. Salam perkenalan..
    Waa mudah juga buat tu..

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya

    Kedudukan Giveaways EFG Terkini

    Gempa Bumi Di Sabah Awal Pagi 2.30am

    BalasPadam
  3. sedap ni kalau buat.senang dan barang pun mudah dapat.

    BalasPadam
  4. first time e'in dgr resepi nie.. huhu

    thanks follow blog e'in.. :)

    BalasPadam
  5. Assalammualaikum,
    saya nak tanya, kukus berapa lama yer?
    hehehe balik ni nk cuba buat

    BalasPadam
  6. macam sedap je ni..boleh cuba nanti.TQ Share

    BalasPadam