Sinopsis Novel Bila Terlajak Sayang

Assalammualaikum semua.. selamat malam.. masih ingatkah lagi anda semua dengan drama kerana terpaksa aku relakan? Best kan.. ini ...


Assalammualaikum semua.. selamat malam.. masih ingatkah lagi anda semua dengan drama kerana terpaksa aku relakan?

Best kan.. ini adalah sambungan daripada kisahnya.. dan lebih best lagi, novel ini juga akan pun akan diadaptasikan ke drama juga..

Yeah yeah.. tak sabar nak tengok.. Meh kita sama-sama baca sinopsis novel ini yeee.. 

INDAH HALINA dan TAJUL RAZIN... Mereka digelar sebagai pasangan paling romantik, macam belangkas dan tak pernah berenggang. Ya... Begitulah realitinya. Rumah tangga mereka rukun dan penuh kasih sayang. Bahagia sepanjang hari dengan kehadiran puterinya dan juga selautan kasih yang tak bertepi.
“Abang nak Indah tahu lagi dan lagi yang you are the only my wife, my love and my soul. Tak ada perempuan lain yang boleh isi hati abang.” - TAJUL RAZIN
“Yalah tu... Tipu jaga!” - INDAH HALINA
Adat manusia, apabila bahagia ada sahaja yang tidak puas hati dan dendam sana sini... Belum hilang letih pertahankan cinta mereka, muncul lagi dugaan yang melanda hidup. Dengki dan sakit hati tak pernah penat mengejar kehidupan mereka.
“Apa buruk dan kurang saya hingga tak diberi ruang lagi?” - INDAH HALINA
“Indah tak ada satu pun kurang. Indah tetap bidadari abang.” - TAJUL RAZIN
Sayang? Haruslah sayang. Haruslah cinta. Tetapi apakan daya dia? Bukan dia tidak berusaha. Bukan dia tidak pertahankan cintanya. Segala-galanya dia telah cuba. Mungkin inilah yang dinamakan takdir. Mungkin Tuhan ingin mempertingkatkan tahap imannya. Sebab itu dia diuji dengan sesuatu yang paling dia sayang.
“Kalau you tak boleh nak jaga hati dia lagi... Lepaskan dia cara baik. Jangan seksa dia demi kepentingan diri you. Ada orang lain yang boleh jaga dia dengan sepenuh hati, bro.” - TAJUL FAHIN
Akhirnya Tajul Fahin masuk campur semula. Sesungguhnya cinta pertama susah untuk dilupakan. Tetap terkesan dalam hatinya walaupun dia cuba menidakkan perasaan itu. Jika pengorbanannya dulu tidak dihargai, tidak salah dia mengambil semula cinta itu.
Bagaimanakah kesudahan kisah cinta mereka apabila tiba-tiba bahtera bahagia dilanda gelora? Adakah kali ini mereka terpaksa melepaskan cinta mereka dan merelakan segala yang berlaku?

You Might Also Like

0 ulasan

Flickr Images